حمایت دستگاه قضایی از نهاد‌هایی نقش آفرین در کاهش آسیب‌های اجتماعی 

معاون قضایی دادگستری کرمان گفت: تشکل‌هایی که در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی فعالیت و اقدام می‌کنند مورد حمایت دستگاه قضایی قرار دارند.

سید مهدی قویدل در بازدید از نمایندگی مرکزعلمی و آموزشی نوآوری وکارآفرینی نهاد ریاست جمهوری در کرمان با اشاره به اینکه نیاز به هم اندیشی و سیاست گذاری در مجموعه اجرایی استان است، گفت: همگرایی اصل اول در نیل به موفقیت اینگونه مراکز علمی و آموزشی است و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری بصورت همه جانبه ازتشکل‌ها و موسساتی که در جهت کاهش وپیشگیری از جرایم و آسیب‌ها فعالیت و اقدام می‌نمایند، حمایت می‌کند.

وی کسب مجوز‌ها و ایجاد پایگاه و انجام مطالعات اولیه را از نقاط قوت موسسه نوآوری علمی و آموزشی نهاد ریاست جمهوری در کرمان عنوان کرد وافزود: برخی از اقدامات مرتبط با بازاجتماعی کردن آسیب دیدگان ازجرایم از طریق این موسسه می‌تواند مورد حمایت قرار گیرد کما اینکه این موضوع از مهمترین اهداف مشترک ما خواهد بود.

قویدل ابراز کرد: زنان سرپرست خانوار ودر معرض آسیب می‌توانند به عنوان گروه هدف در سرفصل اهداف و برنامه‌های مشترک قرار گیرد وهمچنین از ظرفیت‌های شورای پیشگیری از وقوع جرم و شورای اجتماعی استان در جهت حمایت از ایشان استفاده می‌شود.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با بیان اینکه سیاست‌های تعاملی واجرایی مشارکتی راه حل برون رفت از آسییب‌ها است، ادامه داد: اداره برنامه ریزی و مطالبات اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در این خصوص آمادگی دریافت طرح‌ها و همگام سازی آن با برنامه و سیاست‌های قوه قضاییه را دارد.

این مقام قضایی افزود: نهادینه سازی اقدامات و برنامه‌های این موسسه نیاز به هم اندیشی و سیاستگذاری در مجموعه اجرایی استان داردو همچنین تبادل آمارو اطلاعات موجود از آسیب‌های موجود، کانون‌های آسیب زا، علل و عوامل وقوع آسیب در جرایم وارایه راهکار‌های کاربردیو پرهیز ازموازی کاری نیز از دیگر بستر‌های همکاری مشترک بشمار می‌آیند.

برچسب ها: دستگاه قضایی ، حمایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.